Jakie suplementy dla sportsmenów?

Posted on 16/06/2020 7:44am

Zanim nabędziesz dowolną odżywkę, przeczytaj, jakie są podstawowe zasady sportowej suplementacji. Oto zasady suplementacji, których przestrzeganie gwarantuje dobre rezultaty w przyroście mięśni oraz poprawie sportowych wyników.


Kupowanie „w ciemno”, bez fundamentalnej wiedzy o suplementach, w najlepszym wypadku może skończyć się zbytecznym wydaniem pieniędzy, a w najgorszym – poważnymi problemami ze zdrowiem.




białko whey
Author: amateur photography by michel
Source: http://www.flickr.com


Jeśli w następstwie ostrych ćwiczeń twój organizm potrzebuje ponadplanowej suplementacji, ustal w jakim celu pragniesz stosować suplementy. Aby wyrzeźbić muskuły, powiększyć masę, wyszczupleć, poprawić ogólną sprawność oraz formę? W każdym z tych przypadków zalecane są inne odżywki.


aparat tlenowy
Author: Naval Surface Warriors
Source: http://www.flickr.com


Jeśli dopiero rozpoczynasz swą przygodę z treningami, kupowanie całego arsenału suplementów jest wyrzucaniem pieniążków w błoto. Zarówno początkujący, jak też obeznani zawodnicy jako podstawę swej suplementacji powinni wybierać aminokwasy BCAA. Suplement (tabletki koenzym q10) ów dostarcza optymalnych ilości komponentów potrzebnych do budowy masy mięśniowej oraz ma dowiedzioną skuteczność. Następnie możemy zaopatrzyć się w białko Whey. Suplementy muszą być dopełnieniem diety, a nie zastępować ją. Z tej przyczyny należy kupować odżywkę mając już ustalony plan żywieniowy. Dopiero po zbadaniu składu diety, między innymi jej kaloryczności, wielkości dostarczanego białka, tłuszczy i węglowodanów, możemy przejść do kupna stosownych specyfików.




Wiele odżywek różni się schematem dozowania – np. białko serwatkowe powinno się spożywać tylko po ćwiczeniach, zaś kazeinę przed snem, podobnie jak ZMA. Pomieszanie pory zażycia suplementu redukuje jego efektywność i niweczy wysiłek włożony w ćwiczenia.

Tags: sport, żel, trening, problem, Panie