Szybko, ekstremalnie, czyli wyszczuplający trening insanity

Posted on 09/08/2019 7:26am

Insanity to bardzo obciążający nasz organizm trening wytrzymałościowy. Dzięki interwałowym ekstremalnym ćwiczeniom, powtarzanym przez co najmniej kilkadziesiąt dni budujemy siłę, wytrzymałość i tak zwaną „rzeźbę”. Podobnie jak w intensywnych dietach cud nic stanie się miło, łatwo i przyjemnie. Ceną jest przystąpienie do treningu i wytrwanie do końca - nie jest to przyjemne zadanie.
Jeśli nie uprawiałeś i nie uprawiasz dowolnego sportu (na poziomie wykraczającym poza absolutne amatorstwo) trening insanity nie będzie odpowiedni dla ciebie.

Pomysł na jesienny trening z Climawarm™
Author: adidas
Source: adidas
A przynajmniej na razie. Nie zrażaj się tym faktem, najzwyczajniej nie dysponujesz odpowiednim zapleczem, żeby rozpocząć intensywne, coraz dłuższe ćwiczenia na poziomie beztlenowym. Jeśli zbudujesz właściwą kondycję (przy czym jest to to założenie względne, musisz być lekko aktywnie wprawiony) możesz pomyśleć nadrozpoczęciem insanity.

Zainteresował Cię ten wpis? Masz ochotę na inne? W takim razie jesteśmy tam (https://rehabilitacje.org) - trzeba kliknąć w poniższy link i czytać następne wątki.

Biegacze wykonują swoje interwałowe „pięć minut”, mocne doznania wykonują też fitness-owcy i wszyscy, którzy potrafią „przyspieszać” z wymachem rąk i nóg, pajacykami, brzuszkami. To właśnie taka paleta ćwiczeń towarzyszy wszystkim którzy decydują się na 20-30-minutową sesję na dzień w szybszym tempie. Każde z ćwiczeń powinno się wykonywać w minutę, licząc przy tym ile powtórzeń które jesteśmy w stanie wykonać. W trakcie robienia normy intensywność obciążeń nakładanych na siebie wzrasta, razem z odpornością, wytrzymałością, tkanką mięśniową.



trening na siłowni
Author: Lies Thru a Lens
Source: http://www.flickr.com
Po co wykonujemy interwałowe ćwiczenia? Motywacją są najczęściej kapitalny wygląd, ale też wyrobiona kondycja, czyli wnętrze. Ekstremalna (ale niedługa) ruchliwość pozwala naszemu organizmowi pracować na poziomie beztlenowym, przy skaczącym tętnie i szybkim oddechu. Spalanie kalorii rośnie nieproporcjonalnie szybciej - wykonując ćwiczenia dwa razy wolniej wykonywać musielibyśmy je więcej niż dwa razy tyle czasu. Pomocne okazuję się wtedy tabele kaloryczności. Ćwiczącym interwały warto odżywiać się pobudzającym „paliwem”. Szybki i wyjątkowo intensywny wysiłek wręcz prosi o porcję kalorii do szybkiego zbicia (żelki energetyczne), bazą wyjściową są jednak zdrowe posiłki bogate w białka, także tłuszcze. Bez zaplecza żywieniowego, trening insanity zakończy się przedwcześnie co należy uznać za krok wstecz. Nikt z ćwiczących nie planuje takiego wariantu.

Tags: kondycja, fitness, motywacja, zdrowe